Läget på Lidingö med anledning av covid-19
Lyssna
Lyssna
Skriv ut
Dela

Lidingö stads hemtjänst

Vår målsättning är att ge dig hög kvalitet och personligt bemötande. Vi som arbetar inom Lidingö stads hemtjänst har gått igenom Silviahemmets utbildning i demensvård.

Engagerad personal med lång erfarenhet

Vi har lång erfarenhet av vård och omsorg i hemmiljö. Vår personal trivs och är engagerad. Många av våra anställda har arbetat hos oss i tio år eller mer.

Vår unika kompetens

Som Sveriges första kommunala hemtjänst har vi i mars 2017 blivit Silviahemcertifierade, något vi är mycket stolta över.

Att arbeta enligt Silviahemmets metodik innebär att all personal hos oss, från städare till chef, har genomgått Silviahemmets utbildning i demensvård. Vi möter varje person individuellt och anpassar oss efter de resurser och förutsättningar som den enskilde har.

Är du närstående till en person med minnesproblematik, kan vi hjälpa till att öka förståelsen för demens. Vi kan också hjälpa och avlasta dig i din vardag.

Vi finns för dig

Det bästa sättet att lära känna Lidingö stads hemtjänst är att tala med våra enhetschefer. De berättar och svarar gärna på dina frågor om vår hemtjänst och hur vi kan hjälpa dig att få din vardag att fungera.

Av våra erfarna medarbetare kan du få hjälp dygnet runt, årets alla dagar. På natten ansvarar Lidingö stads nattgrupp, som hjälper alla kunder på ön oavsett område.

Trygghet och säkerhet

Du ska känna dig trygg med vår personal. Det spelar ingen roll om det är på dagen, kvällen eller helgen – du ska kunna lita på att våra medarbetare känner till dina behov.

Oavsett om du behöver lite eller mycket hjälp, så försöker vi alltid se till att så få olika personer som möjligt kommer hem till dig, så att du alltid ska känna dig trygg. Alla som arbetar hos oss är kunniga och engagerade och de flesta har utbildning som undersköterska eller vårdbiträde. Den personal som kommer hem till dig har legitimation från Lidingö stad, som bärs väl synlig.

Om du har trygghetslarm eller har svårt att öppna dörren själv, behöver vi ha nycklar hem till dig. Nycklarna ses som värdehandlingar och är inlåsta i ett elektroniskt nyckelskåp, dit enbart behöriga har tillgång. Nycklarna är avidentifierade och kan aldrig spåras till dig.

Vad händer när du fått ditt beståndbeslut?

När du fått ditt biståndsbeslut, sätter vi oss ner tillsammans och går igenom dina önskemål. Hos oss får du en kontaktman som ser till att din hemtjänst fungerar som den ska. Tillsammans med kontaktmannen gör ni en genomförandeplan där det framgår hur din hjälp ska utföras. Beroende på hur just dina behov och önskemål ser ut, försöker vi planera efter det. Har du till exempel önskemål om vilka tider vi ska komma, försöker vi lösa det tillsammans.

Kontaktuppgifter

Områdeschef

Lise-Lotte Schill Brown
Telefon: 08-731 33 34
E-post: lise-lotte.schill.brown@lidingo.se

Administrativ samordnare

Katherine Lynch
Telefon: 08-731 33 92
E-post: katherine.lynch@lidingo.se

Silviasyster

Biljana Djokic
Telefon: 08-731 49 91
E-post: biljana.djokic@lidingo.se

Enhetschef – hemtjänst, nattgruppen, larmgruppen

Katarina Ström
Telefon: 08-731 33 66
E-post: katarina.strom@lidingo.se

Enhetschef – Lidingö stads hemtjänst

Kerstin Ottosson
Telefon: 08-731 38 49
E-post: kerstin.ottosson@lidingo.se

Kontakt
  • Lidingö stads hemtjänst

    Vardagar: 08.00–15.30

    Kvällar och helger:

    Rött område: 072-206 24 98 (norra delen)

    Grönt område: 072-205 87 59 (centrala delen)

    Blått område: 072-205 87 76 (södra delen och Brevik)


  • Nattgrupp

    Servicetelefon, klockan 16.00–07.00
    Lämna meddelande på telefonsvararen så ringer vi upp. 

    073-079 02 45
    vardagar: klockan 07.00–16.00


  • Larmgrupp

    Vardagar 08.00–16.00


Till toppen av sidan