Lilla Lidingöbron
Lilla Lidingöbron byggs för framtiden och ett ökat resande mellan Lidingö och Stockholm. Den nya bron blir mer trafikvänlig för gående, cyklister och mopedister och får dubbla spår för Lidingöbanan. Här kan du följa brobygget från start till mål.

Lilla Lidingöbron blir med sina 750 meter en av Sveriges längsta järnvägsbroar och betydligt bredare än den nuvarande bron. Den får flerfiliga gång- och cykelbanor för bättre framkomlighet och säkerhet och dubbla spår för tätare turer med Lidingöbanan.
Implenia Sverige AB har fått uppdraget att bygga Lilla Lidingöbron, med start sommaren 2019. Gamla Lidingöbron finns kvar och är i drift tills Lilla Lidingöbron står klar 2022.
Årsfilm 2019
Se filmen som speglar startskottet för bygget av Lilla Lidingöbron och händelser under 2019. Vår nya bro för gående, cyklister, mopedister och spårvägen mellan Lidingö och Stockholm byggs för framtidens resande. Filmen visar processen under det första byggåret och grundläggningen av den nya bron.
Senaste nytt
-
Gång- och cykelväg vid Ropsten stängs
Måndag den 21 december stänger Stockholms stad av den gång- och cykelväg vid Ropsten som leder ner mot Norra D...
-
Nattlig avstängning för gående och cyklister vid Islinge hamnväg
Natten mellan den 2 och 3 november och ett par nätter framåt begränsas passagen för gående och cyklister vid I...
Vanliga frågor och svar
|
---|
- Varför är Islinge hamnväg stängd för biltrafik?
- Hur kommer den tillfälliga gång- och cykelvägen mellan bron och Islinge att åtgärdas?
- Hur rustas den tillfälliga gång- och cykelbron mot Stockholm inför vintern?
- Varför blir inte Lilla Lidingöbron öppningsbar?
- Hur får jag mer information om Lilla Lidingöbron?