Huvudinnehållet startar här
Huvudinnehållet startar här
Idrott och motion
Anläggningar
Lidingö har flera idrottshallar. Här kan du läsa om några:
- Lidingövallen. På Lidingövallen finns fotbollsplaner med konstgräs och ett gym. Där kan du också friidrotta.
- Gångsätrahallen. I Gångsätrahallen finns en simbassäng, sporthallar och gym.
- Bosön. På Bosön finns simbassäng, olika sporthallar, löparbanor och gym.
På Lidingö finns också två tennishallar, två ishallar och en bowlinghall.
Spår och leder
På Lidingö finns många olika spår och leder. Du kan följa lederna och få motion och en skön natur-upplevelse:
- Mountainbikespår
- Hälsospår
- Motionsspår
- Lidingöloppsspåret
- Ridstigar
- Stavgångsleder
- Skidspår