Huvudinnehållet startar här
Huvudinnehållet startar här
Friluftsliv
Lidingö stad har två naturreservat: Långängen-Elfvik och Kappsta.
Långängen-Elfviks naturreservat är stort. Hela Kottlasjön och Elfvikslandet ingår. Hundar ska vara kopplade i nästan hela reservatet.
Kappstareservatet har stränga regler.
- Alla hundar ska vara kopplade.
- Du får inte bryta kvistar eller gräva upp växter.
- Du får inte störa djurlivet eller ta med husdjur som är lösa.
- Det är förbjudet att elda.
- Du får inte störa med musik, apparater eller höga ljud.
- Du får inte heller rida, tälta eller cykla i Kappstareservatet.
- Båtar som lägger till får stanna högst två dygn.