Snöröjning och renhållning

På Lidingö finns det många vägar och gångvägar som vi plogar och sandar när det snöar på vintern.

På vintern plogar vi

Plogbilarna skickar vi ut när det har snöat mycket. Först plogar vi de större vägarna, sedan de mindre. Ibland kan vi inte röja alla parkvägar och trappor.

På våren sopar vi

I början av april börjar vårstädningen. Då sopar vi alla gångvägar och alla stora vägar. Det brukar ta tre till fyra veckor att sopa rent hela staden.

Hela året håller vi rent

Vi kan alla hjälpas åt att hålla Lidingö fri från skräp och hundbajs. Det är förbjudet att skräpa ner och att slänga saker på marken. Det finns papperskorgar och Tikspac-stationer med gratis hundbajspåsar runt omkring på ön.

Kontakt

Tekniska förvaltningen
Kundtjänst
Tel: 08-731 33 03
E-post: kundtjanst
Telefontider: måndag-fredag
kl.08.30-16.00
Till toppen av sidan