Kollektivtrafik och båt

Du kan åka till Lidingö genom att ta tunnelbanan till Ropsten. Därifrån går Lidingötåget och flera olika bussar över bron till Lidingö. Du kan ta reda på mer om bussarna på SL:s webbplatslänk till annan webbplats (Storstockholms lokaltrafik).

Du kan också åka båt till Lidingö. Det går båtturer från Stockholm till södra Lidingö. Har du egen båt kan du köa för en båtplats. Du anmäler dig till kön hos kultur- och fritidsförvaltningen. Telefon-nummer och e‑postadress ser du till höger.

Gäst-hamnar för båtar finns på Bosö båtklubb och hos Käppala båtsällskap.

Kontakt

Kultur- och fritidsförvaltningen
Tel: 08-731 30 00
E-post: kultur.fritid
Till toppen av sidan