Läget på Lidingö med anledning av covid-19

Kartor över Lidingö

Det finns flera olika kartor över Lidingö. Några av dem kan du hitta här. Du kan också beställa eller köpa kartor av miljö- och stadsbyggnadskontoret.

Lidingökartan

Lidingökartan innehåller bland annat vägnamn, motionsspår och sevärdheter. Du kan också se hur Lidingöloppets bana går och läsa om kulturhistoriska miljöer. Kartan finns att köpa i stadshusets reception.

Digital karta

Den digitala kartan visar bland annat var förskolor och mötesplatser ligger samt var det finns cykelvägar.
Digital karta (sidan är inte lättläst)

Cykelkarta

Cykelkartan visar gångvägar och cykelvägar på Lidingö.
Cykelkarta Pdf, öppnas i nytt fönster. (Pdf)

Gula sidorna

På Eniros Gula sidor finns det kartor över Lidingö. Där finns det också en sökfunktion. Det betyder att du kan skriva in namnet på det du letar efter, till exempel en väg.
Gula sidorna Länk till annan webbplats.

Karta över Stockholms län

Kartan över Stockholms län är sökbar på gatunamn och adressnummer i hela länet. Det är också möjligt att söka på andra typer av namn, till exempel namnen på stationerna för tunnelbanan och pendeltågen.
Karta över Stockholms län Länk till annan webbplats.

Turistfolder med karta

Det finns en turistfolder med en enkel karta över Lidingö och med information om Lidingös sevärdheter. Turistfoldern finns både på svenska och på engelska.
Turistfolder på engelska Pdf, öppnas i nytt fönster. (Pdf) (foldern är inte lättläst)
Turistfolder på svenska Pdf, öppnas i nytt fönster. (Pdf) (foldern är inte lättläst)

Kontakt

Kontakt om du vill fråga om kartor:
Informationsenheten
Tel: 08-731 30 00
E-post: info@lidingo.se
Till toppen av sidan