Skriv ut
Dela

Stad och politik

Lidingö stad är en av Sveriges kommuner. Alla kommuner styrs av politiker som röstas fram av folket. Vilka politiker som styr beror alltså på hur det gick i det senaste valet.

Lidingö stads varumärke är hälsa, friskvård och friluftsliv. Med det menas att vi i kommunen tycker att det är viktigt med hälsa, friskvård och friluftsliv. Lidingö stad arbetar mycket för att hälsa, friskvård och friluftsliv ska fungera bra på Lidingö.

Under länkarna till vänster kan du läsa mer om hur Lidingö stad fungerar. Har du frågor får du gärna höra av dig till oss. Telefon-nummer och e-postadress ser du till höger.

Kontakt

Lidingö stad
(Stockholmsvägen 50)
181 82 Lidingö
Tel växel: 08-731 30 00
E-post: lidingo.stad

Öppettider reception och växel: vardagar 7.45-16.30

Till toppen av sidan