Lyssna
Lyssna
Skriv ut
Dela

Problem att logga in med e-legitimation

Följ stegen nedan om du har problem att logga in i Skolbyte, Dexter eller Vklass med din e-legitimation.

Innan du felanmäler kan du pröva logga in med en annan webbläsare, dator, surfplatta eller smartphone.

1. Det är i första hand utfärdarna (BankID, Nordea, Telia) som ger support. Kontrollera att din e-legitimation fungerar genom att använda utfärdarnas testsidor (se länkar ute till höger). Kontakta respektive support för att få hjälp.

Om steg 1 är avklarat och du fortfarande inte kan logga in:
2. Kontrollera att du kan logga in på någon annan webbplats som använder e-legitimation, till exempel Skatteverketlänk till annan webbplats eller Försäkringskassan.länk till annan webbplats

Om steg 2 är avklarat men du fortfarande inte kan logga in:
3. Fyll i nedanstående formulär och skicka till utbildningsförvaltningen.




D. Jag verifierar att min e-legitimation fungerar på andra webbplatser som t.ex. skatteverket.se (steg 2 ovan)? * (obligatorisk)

E. Vilket system försöker du logga in i? * (obligatorisk)






F. Vilken typ av e-legitimation använder du? * (obligatorisk)




G. Vilket operativsystem använder du? * (obligatorisk)





H. Vilken webbläsare använder du? * (obligatorisk)








K. Varifrån loggar du in? * (obligatorisk)




Till toppen av sidan