Lidingö bäst på bemötande
I en färsk undersökning av kommunernas service gentemot medborgarna hamnar Lidingö stad i topp. Lidingö är bäst i klassen på bemötande och tar pallplats i enkelhet och tydlighet.

Undersökningen av kommunernas service gentemot medborgarna är genomförd av Sveriges kommuner och regioner (SKR) och Brilliant.
Servicemätningen visar hur invånarna upplever kommunens bemötande, tydlighet och enkelhet via telefon eller e-post. Inom alla områden placerar sig Lidingö bland de högst rankade kommunerna.
Inom bemötande via telefon intar Lidingö första platsen med ett index på 91,8 av 100. Inom enkelhet via telefon hamnar Lidingö på tredje plats med ett index på 84. Kommunernas sammanvägda snittbetyg för bemötande i telefoni är 82,1.
Kontakten med kommunen via e-post upplevs som tydlig och även där hamnar Lidingö på tredje plats med ett index på 83,3 (snittet är 81,6).
— Att ge god service och göra det så enkelt som möjligt i kontakten med staden är något vi arbetar mycket aktivt med. Målsättningen är att kunna lösa så många ärenden som möjligt redan i första kontakten med oss, säger Birgitta Berglund, kundcenterchef i Lidingö stad.
För att göra det ännu enklare i kontakten med Lidingö stad har stadens webbplats lidingo.se. Länk till annan webbplats. förbättrats med ett nytt frågor & svars forum och en bättre sökfunktion.
Totalt deltog 63 kommuner i mätningen. Mer information om servicemätningen och hela resultatet finns på SKR:s webbplats. Länk till annan webbplats.